Käytiin Pyhäjärvellä ryhmänäyttelyssä hyvällä menestyksellä. Väinö väkkärä käkkärä sai ERI:n ja oli KÄK1 ollen myös PU1 ja täten SERT ja lopuksi vielä huipennus ROP. Tollereita oli ilmoitettu 14, uroksia viisi kipaletta. Arvostelu on luettavissa Väinön näyttely sivulla. Näyttelyissä oli Väinön mielestä niin mahtavia hajuja et kuola valui suupielistä (huoh). Yritä sit saada kontaktia 2-vuotiaaseen nuoreen urokseen, joka on just haistanut kiimaisen nartun . No sain mä sen jotenkin esitettyä ja seisotettua. Liikkeiden aikaan meinas nenä valahtaa lattianrajaan, mutta jotenkin kuitenkin homma saatiin vietyä läpi. Ehkä esittäjällä on vielä paljon opittavaa itsellään. Tuomari vähän säikähti kun alkoi katsomaan hampaita ja irrotti ensimmäisen otteensa, mutta katsoi hampaat kuitenkin heti uudestaan. Minä olin siinä et mitähän nyt? et nätisti se kyllä oli ja ihmeissäni hetken, mutta sitten tuomari sanoi et "sehän nostaa itse ylähuultaan kun katsoo hampaat. Enpä ole ennen nähnyt moista". Helpotti hitusen mun olotilaa, vaikka käsittelystä V ei olis nyt välittänyt ja veti koko kroppansa ihan mutkille. V myös komensi minua kehässä. Nämä näyttelyt ei oikein ole meidän juttu, mut pitää siellä joskus viitsiä käydä. Kotimatkalla meillä oli peräkontissa Tollereiden rop ja labbisten vsp, joten ei hullummin. Kiitos Taina matkaseurasta.

Mutta palatakseni vieläkin parempiin uutisiin (ainakin mun mielestä). Kevään ensimmäiset verijäljet on vedetty ja ajettu, vaikka meillä ei "ihan" vielä lumetonta olekkaan. Väinöhän meni nyt lainaohjaaja Juhan kanssa ja minä jäin kotiin, luovutin vain koiran pienillä ohjeilla. Arvatkaapa oliko kauheaa, kun ei pääse näkemään Väinön työskentelyä??? oli!!! Mulle on ihan sama kuka sen narunpäässä kävelee, kunhan mulla on luotto siihen ihmiseen ja kyllähän mulla on, mutta se et en päässyt itse katsomaan et kuinka Väinöllä kulkee itse työ pitkän tauon jälkeen. No ehkä se tästä helpottuu, kun sinne ei nyt vaan mennä, ehkä kuitenkin jossain vaiheessa. Väinö oli kyllä sen näköinen lähtiessään et mihinhän mut viedään ja aivan tuhannen surkean näköinen, naurettiin oikein et mitähän tästä tulee. Ei ollut haitannut uusi ohjaaja ja ihan hyvin oli mennyt jäljestys. Veto on tullut viimme kesästä kuvioon mukaan ja jotain muutakin typerää, mutta jospa se ei toistuisi toisella kertaa enää . Nyt vain jäädään odottelemaan saadaanko koepaikkoja tälle kaudelle.

Täsä se lähtee.... ja ei kun menoksi!