Pääsiäinen todellakin vietettiin tänä vuonna Nurmeksessa, tätini luona herkullisten ruokapatojen ääressä. Perjantaina lähdimme ajelemaan työpäiväni jälkeen, joten olimme vasta iltasella perillä. Lunta Nurmeksessa oli huomattavasti enemmän, kun täällä meillä. Tulipahan nähtyä myös ilveksen jäljet, kun kävimme kävelyllä lauantaina. Harmittaa vain kun kamera ei ollut mukana, olisi saanut todistusaineistoa. Sunnuntaina suuntasimme nenämme kohti Enoa ja kävimme kyläilemässä eräällä Matin tuttavalla. Jeppe oli sen ajan Tuulan hoiteissa ja kaikki oli sujunut hyvin. En tosin ihmettele yhtään, taisi tipahdella tuon tuostakin jonkinlainen herkkupala pojan suuhun. Kaikki ei kuitenkaan kelvannut mitä olisi tarjolla ollut.... miten niin kranttu ;) Maanantaina lähdimme ajelemaan takasin kotia kohden. Matkalla poikkesimme Laitisen Tuulalle Iisalmeen kahville ja moikkaamaan Ade-äitiä. Hyvin piti vielä poikansa kurissa. Vilskettä riitti, kun Jepen lisäksi sisällä tassutteli Ade (Jepen äiti), Tappi (jackrussellinterrieri) ja Dodo (länsiylämaanterrieri).  Kopsaan tiputimme mahtavan "marja saaliimme" ja koti kutsui matkalaisia. Muut "tytöt" ovat ilmeisesti kohottaneet pääsiäisenä kuntoaan, jotta tavoitteeseen päästään. Toisin kuin minä, joka kohotti vain painoaan pääsiäisenä ;) ei haittaa yhtään sainpahan herkutella oikein kunnolla, rakkaudesta ruokaan. Matin ehdoton herkku oli tällä reissulla Tuula-tätin leipomat karjalanpiirakat, jotka todellakin veivät kielen mennessään. Pitänee harkita joskus jos tekisi itsekkin moisia herkkuja.

Kerkesimme todellakin eilen vain kotiin, kun sain tiedon pentujen syntyneen Turussa. Pää meni totaalisen sekaisin.. VAU! ja sitten iski suorastaan paniikki osaankohan mä kouluttaa, sitten mulla on vastuulla kaksi koiraa yms... mä olen ihan hölmö!! tätähän mä olen toivonut ja odottanut ja nyt kun se on tulossa toteen mua alkaa jännittää ja panikoin. Tosi hölmö minä.

Nyt pitäisi alkaa nyppimään Jeppe , jotta se olisi esitettävässä kunnossa Pyhäjärven näyttelyssä. Tällä hetkellä se näyttää todellakin karvakasalta, jolle ei ole tehty ikuisuuksiin mitään mikä edesauttaisi sen ulkonäköä.