Tänään kävimme Oulussa hakemassa toisen rokotuksen Väinölle. Reippaasti osattiin käyttäytyä eläinlääkärissä ja painoa oli kertynyt 12.8 kiloa. Kuukauden päästä haetaan rabies rokote ja sitten meneekin ensikevääseen eläinlääkärillä käynni, jos ei mitään ihmeitä satu. Kysäisin eläinlääkäriltä Väinön mahan alla olevasta pienestä pahkurasta ja vastaukseksi sain "pieni napatyrä" mitä olin hieman epäillytkin. Onneksi se on pieni ja ell meinasi ettei sille tarvitse tehdä mitään. Väinöllähän ei todettu ihan pentuna napatyrää, kun kasvattaja käytti pentueen eläinlääkärin tarkistuksessa, mutta ilmeisesti se on ollut niin pieni. En minäkään sitä heti tuntenut, mutta nyt se on ollut jo jonkin aikaa ja olen sitä ihmetellyt, luulin aluksi että jokin hyönteinen on pistänyt mahanalle. Onneksi se ei ole suurentunut sen jälkeen kun sen havaitsin. Samalla kun Oulun suunnalla oltiin pyörähdettiin Hannalla ja Ossilla kahvilla. Kiitos vain makoisasta mansikkakakusta!!!
Tällä viikolla olemme käyneet uimassa ja Väiski ui ihan reippaasti jo. Jeppe raasu jää toiseksi, kun Väinö ui jo nyt niin paljon nopeammin. Tiistaina sulattelin variksen ja sitä ihmettelimme. Sainhan minä pojan tarttumaan varikseen ja kantamaankin, tosin ei se hääviltä näyttänyt, kun siivestä kantoi, muttei moinen otus vielä suuhun oikein mahtunut. Iloinen olen kuitenkin että alkoi kantamaan varista.
Lauantaina olen luvannut mennä vetämään avoimenluokan verijäljen Raahen mejäkokeisiin, tosin minulla on kokenut kaveri opettamassa minua ;) siinäpä sitä saan hyvää oppia. Samalla menin lupaamaan itseni elokuun taippareihin töihin, jos tarvetta työntekijöille on. Edelleen omalehmä ojassa, jotta pääsee näkemään taipparit aitiopaikalta.
Talo on maalaamatta, täällä iki-ihanat vesisateet jatkuvat!! odotan edelleen niitä maalausilmoja ;) Alkaa jo raastamaan hermoja tuo ainainen sataminen. Kesiviikkona kun minulla oli iltavuoroon meno, satoi aamun vettä kuin aisaa, kun pääsin töihin alkoi ilma kirkastumaan ja ilta olikin aurinkoinen.Tänään aamu oli oikein aurinkoinen, kun pääsin aamuvuorosta kotiin alkoi satamaan vettä... olisikohan minun sama olla kokoajan töissä niin muut saisivat nauttia auringosta???? Koiratkin kaipaisivat jo kunnon lenkkiä metsässä, eikä vain sisällä tokoilemista.